Jak jsem přirozeně zhubla 19 kg a vylepšila si zdraví, aniž bych se trápila dietama

Není to tak dlouho, co jsem naprosto tápala a vážně nevěděla, jak mám změnit svůj styl stravování. Změnit ho tak, abych v tom viděla smysl a chuť u toho zůstat. Protože kdo stojí o JOJO efekt?

Každý způsob stravování má svá pravidla a omezení a ne každému takový styl sedne.

Mým důvodem ke změně byla má postava, která se po dvou těhotenstvích opravdu změnila k nepoznání. Pouze díky změně stravy se mi podařilo zhubnout 19 kg. Spousta lidí, kteří mě znají, se ptají, jak se mi to povedlo a co to držím za dietu. Odpovídám jim, že nedržím žádnou dietu, jen se stravuju jinak. Jsou věci, které nejím, ale dává mi to smysl a nedělá mi to problém. Nemusím se přemáhat a hrozně mě to baví. A následně i motivuje pokračovat, když vidím ty pokroky sama na sobě.

Je mi naprosto skvěle. Nejsem vůbec nafouklá, unavená, taky bych řekla, že jsem v mnohem větší psychické pohodě, téměř mi zmizel ekzém na ruce a jako bonus HUBNU. 🙂

Co víc si přát?

Zní to jako sen, že? Já vám teď prozradím, o jaké stravování jde, ale předem upozorňuju, že bez vašeho přičinění se zázraky dít nebudou. Pokud chcete nějaké kouzlo, čtete nesprávný článek.

První dílek k tomu, aby se podařilo jíst zdravě i vám, a na základě toho jste se zbavili svých zdravotních problémů nebo hubli, je to, že se ROZHODNETE SE SEBOU NĚCO UDĚLAT.

Nestačí si jen říct „tak jo, já to zkusim…“ Já vás nepřemlouvám. Vy sami si musíte říct „jo, jdu do toho, už bylo na čase. Ta lupenka mě už opravdu se.., a když je tady možnost, že mi tohle stravování pomůže, a to bez léků a doplňků, tak to prostě vyzkoušim a uvidim. Navíc třeba zhubnu, to by byla pecka…“

Buďte nadšení, děláte to pro sebe. 🙂

A teď už k věci.

Jde o nízkosacharidové stravování LCHF. Řídíte se seznamem potravin, které se smí a které ne. Já jím převážně maso a zeleninové saláty, ale jsou i jiné možnosti než maso. Na Facebooku je uzavřená skupina

Kterou založila Pavla Hlavičková. Doporučuju vám se do ní přidat nebo jen můžete sledovat mě a mé články, záleží jen na Vás. Facebook není nutnost, jen je to s ním snazší 🙂

Ve skupince uvidíte spoustu úžasných proměn, receptů, příběhů, které vám ukáží, že to je ta správná cesta a můžete se tam na cokoliv zeptat a poradit se s ostatními. A časem můžete (jen když budete chtít) sami přispět se svou proměnou, abyste inspirovali další a další lidičky, kteří jsou zoufalí a smutní, protože nevědí jak na to. Můžete do toho jít s kamarádkou nebo kamarádem, protože ve dvou se to lépe táhne…

Než vstoupíte do skupiny, nejprve si

a vytiskněte si

Obojí najdete také v souborech přímo ve skupině. Od toho se vše odvíjí dál. Právě tento kouzelný manuál, který sepsala Pavla Hlavičková, je klíčem k úspěchu. On a vaše důslednost a odhodlání.
Někdo má jasno, že do toho půjde hned teď, ale někdo váhá a říká si: „AHA, nějakej seznam povolených a nepovolených potravin, to bude pruda.“ Ujišťuju vás, že pokud máte rádi maso a zeleninu na všemožné způsoby, přijdete si na své. Omezíte sacharidy, ale nemusíte se omezovat s tuky – těmi správnými. Samosřejmně všeho s mírou. Musíte si uvědomit, že chcete pálit svoje tělesné tuky a ne jen ty na talíři. Díky tukům nebudete mít takový hlad. (Hodně ve zkratce řečeno.)

Strach, že budete hladovět, mít nemusíte. Naopak zjistíte, že nepotřebujete jíst 5x denně, ale třeba jen 2–3x. Budete mít víc času na rodinu, práci, zábavu… Ti z vás, kdo ulítáváte na sladkém, zjistíte, že v krámu jdete okolo sladkostí celkem nevzrušeně. Pokud budete první 2 týdny opravdu důslední a nebudete jíst nepovolené potraviny, uvědomíte si, že to jde, a měsíc vám uteče jako voda.

Uvidíte, že nejste tak nějak oteklí, nafouklí, srovná se vám zažívání, trávení, začnete se čistit. Mně zmizel ekzém a mizely i centimetry a kila. Mám plno energie a chuť dělat nové věci, na které jsem dřív neměla odvahu, jednak kvůli postavě a pak… neměla jsem na to prostě náladu a sílu. Opravdu jsme to, co jíme, a pokud jíme mrtvou stravu, tím myslím průmyslově zpracovanou, tak jsme i my tak trošku mrtví.

Možná si říkáte, že to nevydržíte, ale pokud uvidíte ty pokroky a fakt, že vám to chutná, nebudete mít absolutně pocit, že si něco odpíráte. Můžete si časem jednou týdně – raději však měsíčně – udělat „cheat day“, který minimálně první měsíc nedoporučuju. To je den, kdy si dáte jednu až dvě věci, které nejsou na seznamu povolených potravin. Já si tyhle volné dny dopřeju pivo a colu, které jsou v seznamu v kolonce NIKDY a nemám výčitky (ale až po cca 4 měsících jsem si to dopřála…)

Nejvíc mě to láklo v létě. Tyto volné dny ale „nehřeším“ jídlem, protože mě to neláká. Každý má to své…

Má to ale následky, pravidelně se mi po pivu a cole objeví zase ekzém na ruce. A cítim se pak nafouklá. Po cca dvou až třech dnech se to srovná, ale je to pro mě znamení, že to není dobré dělat často. Každý se může osypat z něčeho jiného, například kromě piva a coly se mi objeví ekzém i po hořčici, ale všimla jsem si, že většina lidi se trápí s ekzémem díky raf. cukru, bílé mouce a mléčným výrobkům nebo právě alkoholu.

Doporučuju to zkusit alespoň měsíc bez tzv. „hříchů“ a chutě vyřešit třeba kostičkou více jak 80% kvalitní čokolády. Zjistíte, že po 14 dnech bez raf. cukru vám bude taková hořká čokoška připadat sladká celkem dost.

Pokud zvažujete změnu ve stravě kvůli postavě, pak vám doporučuju zvolit k tomu ještě nějaký sport, který vás baví nebo láká. Začněte jíst LCHF a v klídku si promyslete, co chcete dělat. Nespěchejte na sebe. Můžete začít každodenní procházkou okolo vašeho bydliště a přemýšlet se sluchátkama na uších. 🙂

Příval energie, který vás s touto stravou opravdu čeká, vás doslova dokope k nějakému pohybu, a to úplně přirozeně. Bez dopingu a doplňků. Pokud nějaké doplňky užíváte, můžete samozřejmě pokračovat, ale pokud začnete bez nich, pochopíte, jakou MOC má stravování a jak moc máme své životy ve svých rukách.

Miluju tenhle způsob stravování, protože mě zachránil. Díky němu vím, jak moc jsem si tzv. „normálním“ stravováním nevědomě ubližovala.

Když jdu po ulici, vidím spousty zbytečně nešťastných, obézních a nemocných lidí, kteří si ubližují úplně stejně, jako jsem to dělala já. A pro ty píšu. Většině z nich by tato strava 100% pomohla, jen o ní nevědí.

Když se přidáte na FB do skupiny Nízkosacharidové (lowcarb) stravování pro zdraví a hubnutí, uvidíte nespočet příběhů od lidí, které už nebavilo věřit doktorům a rozhodli se to zkusit jinak. Začli u sebe a změnilo jim to život.

Zbavili se léků na:

  • tlak,

  • cholesterol,

  • cukrovku,

  • zácpu,

  • ekzém,

  • lupenku,

  • dermatitidu,

  • štítnou žlázu,

  • a další.

Mohla bych vyjmenovávat ještě dlouho, ale nebudu. Najděte si to ve skupince pomocí lupy a nebo vložte dotaz.

Začala jsem o LCHF psát, protože si myslím, že to stojí za to. Chci, aby o této možnosti a jejích výhodách lidi věděli a zajímali se o svoje zdraví. Aby věděli, že tu nějaká taková možnost, jak se uzdravit, zhubnout, dodat potřebnou energii, existuje. Aby věřili sobě a svým instinktům. Není nic horšího než potlačovat nemoc léky, když se dá zkusit něco tak jednoduchého jako změna stravy.

Věřím, že když to zkusíte, budete nadšeni.

A tady máte jeden z tisíců příběhů. 🙂

Dagmar zhubla krásných 17 kg a stále pokračuje 🙂

Dagmar, 59 let, 161/66.

Před osmi lety jsem se rozvedla; pro mne to bylo velmi frustrující, protože já byla ta opouštěná po 32 letech manželství. Takže postava super, 65 kg na 161 cm výšky, jen jsem pravidelně užívala léky na vysoký krevní tlak. Po čase jsem si našla přítele, se kterým jsem se klidným a spokojeným životem “dopracovala” v roce 2014 k úctyhodným 83 kg!!!!

Po odhalení DM2 jsem vyloučila rafinovaný cukr a rázem bylo 5 kg dole. Uff! Jenže to stále stejné stravování, umělé cukry a léky navrch mne stále udržovaly ve formě nafouknutého balónu. A pak se do toho vložila moje dcera, která se se svým australským manželem začala stravovat “jinak”.

Dnes už vím, že to bylo a je PALEO. A začala mi podsouvat knihy, rady, … Jenže!!!! Mě to nezajímalo! Chtěla jsem se vždycky dobře napapkat a nebyla jsem líná uvařit pořádné jídlo, nejlépe vepřo-knedlo-zelo. Až když jsem v loňském roce jela na Vánoce za mladými do Austrálie, začala jsem chápat… Poprvé jsem totiž ochutnávala jejich jídlo a všechno, opravdu všechno mi chutnalo!

A pak už to šlo zrychleně; do dubna jsem pořád jen četla, zjišťovala, pak vytiskla manuál (ten je dodnes na lednici), darovala či vyhodila to fuj a 21.04.2018 (narozeniny mé dcery, ale to je opravdu náhoda) jsem se začala stravovat a ŽÍT LCHF!

 PS.

Za půl roku mám dole 1 lék na DM2, 1 lék na vysoký krevní tlak a 11 kg, o centimetrech ani nemluvě.. Mimochodem moje dcera Dagmar Mulligan je členkou skupiny Nízkosacharidové (LOWCARB) stravování pro zdraví a hubnutí! (do níž mne přidala) a má svůj blog the peckish girl” se skvělými recepty…..

Tak to byla zkušenost paní Dagmar a v příštím článku vám odhalím další proměnu.

Přidejte se na Facebooku do skupiny

a přihlašte se

ZDE

!DŮLEŽITÉ!

Po zadání e-mailu Vám přijde do schránky mail, kde je potřeba potvrdit, že jste to opravdu vy.(GDPR)