Co se stane, když na měsíc vysadíte alkohol a jíte LCHF?

Tak to se dnes dozvíte.

Že se mi zdárně daří hubnout díky stravování LCHF (law carb high fat), to už víte z minulého článku.

Teď jsem ale došla k závěru, že můj „cheat day“, který jsem si dopřávala jednou týdně, mi můj záměr zhubnout brzdil. Sice jsem hřešila „jen“ pitím piva a coly, ale stejně. Netloustla jsem, ale ani nehubla. Tělo se zbytek týdne snažilo vzpamatovat a byl tu další večírek, oslava… Nedala jsem si vlastně šanci.

Uvědomila jsem si to a rozhodla se, že udělám takový experiment a měsíc budu jíst striktně LCHF a žádné volné dny.

No a hádejte, co se stalo. Už po 9 dnech, jsem úplně cítila, že jsem nějaká lehčí a že mi je líp. Po 14 dnech jsem jen tak pro zajímavost vlezla na váhu a zjistila, že mám o 2,5 kg míň. Váha sice není úplně směrodatná, záleží hlavně, jak se cítíte ve svém těle a já se cítila skvěle. Tak jsem se v rámci experimentu i zvážila, abych to pěkně zdokumentovala a mohla vám to napsat.

Tímto článkem chci nakopnout všechny, co s LCHF začínají anebo už jsou v procesu, ale nevidí výsledky, váha stagnuje a vy nemáte motivaci. Pokud tomu tak je, znovu si přečtěte manuál a jezte pouze potraviny v kolonce „DO SYTA“ a výsledky se ukáží hodně brzy.

Pokud to pro vás je těžké, zkuste cheat day jednou měsíčně, ale s mírou, a druhý den hned pokračujte ve striktním LCHF. Počítejte ale s tím, že se proces zpomalí.

Tělo se cca první týden bude harmonizovat, ale pokud nedostane hned po týdnu zase nálož, tak se nastartuje a začnete jakoby od začátku. Já s volnými dny začala až po 4 měsících krásného a v celku rychlého hubnutí. Pak se to zastavilo a až teď, když jsem se rozhodla, že nebudu měsíc bumbat pivečko a coličku, tak se to zase dalo do pohybu.

Musím se přiznat, že před začátkem tohoto experimentu jsem si dala termín, že 9. 11. to oslavím. 😀 Že jsem to vydržela. Ale když teď vidím, že to tak pomohlo, a vím, že tím zase proces hubnutí oddálim, tak si říkám, co to protáhnout na další měsíc? Ještě nevím, co udělám, ale mám na to už jen pár dní. 😀

Chci podotknout, že i přesto, že pracuji o víkendech za barem, tak se to dá v pohodě zvládnout a nepít, to jen kdyby někdo považoval za problém svou práci. Je to v hlavě a o vašem rozhodnutí.

Jak to se mnou po měsíci dopadlo a kolik jsem nakonec shodila, vám napíšu v dalším článku.

Teď si přečtěte slíbenou proměnu, tentoktát přímo z ordinace obvodní lékařky

🙂

MOTIVACE Z ORDINACE

Dávám vám sem příběh mojí pacientky, požádala mě o sdílení, aby bylo motivovaných co nejvíce lidí. Aneb – výmluvy neexistují!!! Skvělá práce, klobouk dolů!!! Tomu se říká radost z práce, když jsou vnímaví pacienti.

V době, kdy jsem začala s nízkosacharidovým stravováním, mi bylo 27 let a vážila jsem 87 kg při výšce 158 cm. Do ordinace paní doktorky mě přivedly problémy s vysokým krevním tlakem.
Paní doktorka si vyslechla mou anamnézu (jak mám já chudák hyeprtenzi v genech) a klidně pravila: „Co budeme dělat s tou hmotností?“. Tento den jsem došla osvícení v podobě zasvěcení do tajů nízkosacharidového světa. Paní doktorka mě poučila a dala mi spoustu materiálu, receptů, odkazů a typů, jak na to.

Do této doby jsem vyzkoušela spoustu různých diet, vždy se stejným výsledkem – pracně shozená kila se mi v krátké době podařilo nabrat zpět i s bonusem. Moje první myšlenky o nízkosacharidové stravě byly: „To určitě nebude fungovat, mám zpomalený metabolismus, ne-li sníženou funkci štítné žlázy. Jsem rezistentní vůči všem dietám, tuk mě má rád a pevně se mě drží.“

Nechtělo se mi věřit, že za moje problémy může nadváha, nikoliv geny. No zkrátka samé sebeomluvy a hledání důvodů „proč to nejde“. Ale světě div se, ono to fungovalo. Během prvního měsíce jsem shodila 5 kg, ale těch cm v pase a přes boky! Za cca rok a čtvrt se mi podařilo zhubnout 17 kg. Z konfekční velikosti 44/46 jsem se dostala na velikost 40. Ve svém úsilí nepolevuji a za velkého údivu kolegů, kteří nade mnou stále kroutí hlavu, jak můžu hubnout, když pořád „žeru to tučné“, hubnu dál.

Letošního roku jsme s přáteli vyrazili za turistikou do zahraničí. Během tohoto týdenního pobytu jsem se stravovala pouze… No snad vám ani nebudu psát, čím, ale bylo to do nebe volající porušení low carb desatera. Říkala jsem si, že musím skončit v nízkosacharidovém pekle a s obavou čekala na soudný den, kdy se postavím na váhu. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že nejen, že se váhá nezvýšila, ale rafička se mírně vychýlila doleva!

Proč Vám to tu vůbec píšu? Není to návod, jak beztrestně porušovat LC pravidla. Když jsem s nízkosacharidovou stravou začínala, všichni v okolí mě od toho odrazovali s tím, že kromě toho, že si rozhodím metabolismus, přiberu dvojnásobek, stačí se jen „nadechnout v přítomnosti sacharidů“.

No, u mě se to již několikrát nepotvrdilo… Občas zhřeším, když není zbytí (neodmítnu babiččinu bábovku, kterou upekla speciálně pro mě), ale snažím se hřešit výjimečně a kompenzovat to alespoň pohybem. Jím pravidelně 3x denně velké a syté porce, 2x týdne chodím cvičit, a každý den se snažím chodit co nejvíce pěšky.

Na závěr uvádím nejen pro lowcarbskeptiky, jako jsem byla i já, shrnutí, co mi přinesla tato změna stravovacího režimu. Zároveň tímto děkuji paní doktorce, že mě přivedla k LC. Nebude nadsázka, když řeknu, že mi to změnilo život. Jíst kvalitně má smysl. Někdy k uzdravení stačí jen změna jídelníčku. Jak už Hippokrates řekl: „Nechť je tvé jídlo tvým lékem a tvůj lék nechť je tvým jídlem.“

Klady:

  • Udržitelná ztráta hmotnosti
  • Obrovský příval energie již krátce po přechodu na LC
  • Úprava menstruačního cyklu (méně bolestivý, nižší intenzita krvácení a přesný jak švýcarské hodinky)
  • Úprava celkového zdravotního stavu (Od doby, co praktikuju LC, jsem nebyla nemocná! Dříve jsem brala antibiotika několikrát do roka a chytla každou virózu v okolí.)
  • A hlavně úprava krevního tlaku – dnes již bez nutnosti medikace (geny mě zradily, nebyla to jejich vina)

Zápory:

  • Finanční aspekty (nutnost obměny celého šatníku)

Přeji mnoho úspěch ostatním LC nadšencům, nebo těm, kteří o LC teprve uvažují!

Přidejte se na facebooku do skupiny

A přihlašte se

ZDE

!DŮLEŽITÉ!

Po zadání e-mailu Vám přijde do schránky mail, kde je potřeba potvrdit, že jste to opravdu vy.(GDPR)